2018/07/18

Därför är jag ett stolt Vänsterpartist! Del 2

För några år sedan ställde jag upp och hjälpt till med en lokal ungdomsfestival, Sjuhäradsfestivalen. 7H festival var en folkhälsoprojekt där unga människor fick ansvar för det mesta men med vi "gamla" som resurpersoner. Där träffade jag flera fina unga människor bl a. Som en del av festivalen ville vi ha representativer från alla politiska partier kom och berätta lite om sitt parti, dennes ideologi osv. Bara ett enda parti ställde upp: Vänsterpartiet! Det gjorde dom alla tre år att festivalen hölls. Och det kom flera partimedlemmar (inte bara 1 eller 2) och dom serverade frukost på söndagen och snackade politik med ungdomarna på deras vilkor. Häftig, eller hur? 

Det gjorde en superbra intryck på mig inte minst för att jag har några tråkiga minnes av "ungdoms aktiviteter" där medelålders människor kontrollerade nästan allting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar