2018/07/23

Därför är jag ett stolt Vänsterpartist! Del 3

Innan jag blev medlem i Vänsterpartiet röstade jag alltid på MP på lokalplanen och på S på regionsnivå. Eftersom jag inte var svensk medborgare då, kunde jag  rösta bara i kommunal och regionsval.

Jag bör nämna att jag först hade kontakt med V när Ung vänster höll ett manifestation mot rasism och främlingsfientlighet cirka 2002 eller 2003 (jag kommer inte ihåg!). Jag gick med it tåget och gåv mitt telefonnr till någon i gruppen så dom lätt kunde nå mig i framtiden. Sedan var jag med under våren 2003 då Ung vänster höll en fredsmanifestation här i Ulricehamn. Jag tror jag var den enda 30-plusare som deltag. Och jag var superglad att kunna vara med och ta ställning!

Några år senare (efter händelserna jag beskrev i del 1 och 2), såg jag att V Ulricehamn höll en studiecirkel om (på den tiden) nya partiprogrammet. Så jag anmälde mig till cirkeln så att jag kunde lära mig mer om partiet som gjorde ett så bra intryck på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar