2012/07/28

Mitt brev till Viggo Cavling

Jag skickade detta här förra maj men jag tror att meddelandet borde uppreppas:

Jag blev mycket besviken över din artikel om Makode Linde  i Expressen.se. The only sort of "artist" Linde call be called is "con artist." Även Lindes pr-jippo  saknar originalitet. Att göra någonting äcklig för att få uppmärksamhet krävs inte mycket kreativitet. När vi var små brukade min lilbror äta vovves torrföder så att vi andra barn skulle förfäsas och skriker "titta! Han äter HUNDMAT!!!" I min brorsans fäll var det ganska ofarlig i alla fall. Linde avhumaniserar de  afrikanska kvinnorna han påstår sig att stödja och gör detta endast i syfte att generera uppmärksamhet i media för sig själv.

Mänskligt lidande är inte underhållning!

Om du vill titta på konstverk  som verkligen störtar omkull rasistiska  klichéer borde du kolla på Robert H. Colescott  & Yinka Shonibare När du har tittat på deras alster kan du förstå bättre vilken korkad liten skit Linde är som bara utnyttjar människors lidande som ett sätt att få uppmärksamhet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar