2018/07/17

Därför är jag ett stolt Vänsterpartist! Del 1

Ja, hur är det att jag, som tidigare sade att jag skulle aldrig, aldrig, aldrig bli medlem i något politiskt parti, är en aktiv och engagerad medlem i Vänsterpartiet under de senaste tio åren?

Eva-Britt Svensson, dåvarande EU-parlamentariker för V. Hon föreläste om hur hon kämpade i EU-parliamentet för jämlikheter och mer hjälp och skydd till kvinnor som utsätts för våld. Sedan lärde jag mig att hon hade själv varit utsätt för våld i en närrelation (liksom jag förresten). Och jag lärde mig att hon gåv bort en hel del av sitt lön som parliamentiker. Hon behållade ungefär lika mycket som hon hade haft  när hon jobbade som känslisekretarare. Allt annat gick till kvinnorjourer mm.

Herregud, vad jag blev imponerad! Här har vi en kvinna som lever som hon lära ut tänkt jag. 

Eva-Britt Svensson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar