2018/07/15

Feminism är bokstavligen livsviktig!

Som vissa, men långtifran alla vet, var jag ett såkallad maskrosbarn. Pga detta har jag haft livslång besvär med ångest och deperationer. Men jag också hade tur eftersom jag växte upp under 1970-talet och var medveten om feministrörelse. När jag cyclade till biblioteket kunde jag läsa böcker om kvinnorliga frihetskämpare. Senare, när jag fick ett stipendie till en högskola i en annan delstat fick jag låna böcker från en professor i Women's Studies (genus perspektivet). 



Att ha starka, tuffa förebilder var avgörande för mig!



Våld mot kvinnor är oacceptabelt och måste sluta nu! Jag bryr mig inte om någons rationaliseringar, eller ideologi eller religion eller kolonial-bosättare mentalitet. Om du gör detta våld, är du felaktig och måste sluta. Om du gör ursäkter för detta våld, då är du fel och du måste sluta gör det möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar